בנושא מובייל פיתוח אפליקציה

יצירת אפליקציה לחברות בתל אביב וכל השאלות הנפוצות

הכנת יישומים למקום עבודה מכל סוג בתל אביב והסביבה

הכנת יישומים לתאגידים לכלל המטרות האפשריות: עולם הצרכנות וההרגלים הנלוויים לכך אינה ייחודית לזמננו, ואע"פ כן, רשת האינטרנט אשר דחפה, אולי יותר מכל, את תהליך הגלובליזציה וקידמה את הטכנולוגיה אל המצב שאנחנו מכירים אותה בה כיום, בלי ספק פתחה את הצרכנות המאסיבית להיבטים אדירים. יותר ויותר אנשים מכל הגלובוס קונים עוד ועוד דברים ושירותים לפי גחמותיהם, וכל הפריטים שהם בדיוק צריכים במחירים הכי נוחים ברמות הכי אישיות. על ידי כך, השוק מגיב, והתגובה שלו בחיים לא מאחרת לבוא – התופעה טופחת בכל יום יותר – בעלי מקומות עבודה מגיעים למסקנה שצריך להזמין יישומים לעסקיהם. מנהלים מבינים לאיטם את התועלת שביצירת אפליקציה בשביל לספק חוויה טכנולוגית (ותדמית מתקדמת לעסק) מול הקליינט המצוי (או זה שיגיע בעתיד). ואף על-פי כן, האם הצעד הזה שמומלץ לנו לעשות?

בטקסט שלפניכם נדון בהשאלה הגדולה: מה צריך על מנת להגיע לבניית אפליקציות לבתי עסק ובאיזו דרך יישומון באנדרואיד או באייפון יש ביכולתו לקדם את ההעסק שלכם? הענקת גישה לקליינטים שקיימים או אלו שעתידים להגיע קשר טכנולוגי מול הנהלת העסק לאט לאט נהייה דבר שהוא הכרחי. כשהעסק מצוי בנייד של הלקוח וכאשר ישנה אינטראקציה בשיטה של מסרונים והתראות בצורת טיפים או איחולים בכל זמן מסוים, הוא בונה תחושת אמון והוא יואר עם ניצוצות של קירבה ומשפחתיות לעומת המתחרים.
קורולציה ישירה וברורה: אם לצרכן קליל לתקשר, מן ההיגיון שגם יטפח דו"ח ההכנסות והתנועות של העסק. יישומי אייפון ואנדרואיד לעסק מסוגלים להעלות את נפחן וגודלן של ההזמנות מפני שלבצע קנייה נהיה לפשוט כ"כ, להגביר את קביעות השיח עם הקליינט ולטפח מערכת יחסים אמיתית, אפשר גם על הדרך לתת מענה לקליינט שיעשה שימוש נרחב וחכם יותר ב אופציות שיש במוצר דרך הצגת מעין 'כרוז' דיגיטלי במסך הפלאפון.

במילים אחרות, לפתח יישומון למוצר או לחברה זה נחמד, היא לא העיקר. מומלץ מאוד לאבחן את ה-objectives, דהיינו המטרות של החברה, של העסק, לצד בונה היישומון במטרה שלא יהיו טעויות והיישומון יותאם היטב ללקוח ותספק יתרון משמועתי על פני המתחרה.
בנושא מובייל

על אילו דגשים מומלץ לעצור ולחשוב בבניית אפליקציות?

החלק המרכזי והחשוב ביותר הוא התמקדות על פתרון בעיה שישנו בשירות. יישומים שמצליחים למצוא פתרון לקושי , דוגמה לכך יכולה להיות להעניק אפשרות ללקוח לגמור את ענייניו במינימום דקות, לבצע שימוש יעיל ונכון בזמן, לצמצם בזבוז אמצעים ויחד עם זאת להקנות תמונה מקצועית יותר לעיני קונים שמצויים אצלכם ושעתידים להיות, דרך מענה לצורכי הלקוח באופן מהיר, כל אלה הוכיחו את עצמן כהשקעה נבונה בהיבט ארוך טווח. החברה או התאגיד אמורים להצביע על מה בדיוק צריך לעשות היישומון, וזאת על סמך הידע המקצועי וכל חברה תתאים זאת בהתאם לידע המקצועי שיש לה. כדי שנוכל להשיג את המטרות על הדרך הכי טובה, חשוב מאוד לאתר יוצר אפליקציות עם הוכחות והצלחות בשטח שקשוב לצרכיך ורצונותיך. צוות החברה שעניינה להקים את האפליקציה אמורים להפנות אליכם שאלות באיזו צורה הינכם מנהלים את העסק בעת הזו. צוותה של החברה שעתידה לפתח את היישומון מטרתם להקשות קושייות על החברה בנוגע לרצונות שלה שמדגימות את מידת ההבנה שלהם בעניינים הרציניים ביותר שיש בחברה או בעסק. במצב בו ניתן, כדאי לדרוש בנימוס מהמתכנתים להציג בפניכם דוגמה כלשהי של האופן בו היישומון עתיד להיראות.

איך יכול בעל חברה להיות רגוע שהאפליקציה שלו לא ייעלם בין מליוני האפליקציות שמתפרסמים בכל עת?

החשוב מכל לזכור הוא שהיישומון חייב להיות מעודכן ושימושי בשביל הקונים. הגישה הראויה לתת לעצמנו ביטחון כלשהו שהיישומון שלנו לא ייבלע בתוך ים היישומים שמתפרסמים בכל עת לבדוק שהיא מעניקה יתרון מהותי לצרכן ולא לשימוש חד-פעמי כמובן, אלא בצורה שוטפת ואף באופן קבוע. במקרה שהמשתמש רואה באפליקציה ככלי אהוב עליו, ההמשך צפוי – הוא ישוב, ישתמש, וכמובן ירכוש.

כמה עולה לקבל אפליקציה בשביל חברה זעירה באיזור תל אביב?

הסבר לא פשוט לסוגייה מסובכת. המחירונים כל הזמן בתנועה ומה שכנראה הכי משפיע על העלויות זה מה עושה היישומון ועד כמה הנושא מורכב לפיתוח. עיצוב, פיתוח והשקה של יישומון לא מורכב כל-כך עם עסק מוכר יתומחר בערך באיזור 10 אלף שח עד 19 אלף שח. אפליקציות אשר אינם פשוטים כ"כ עם זאת, יהיו בעלי תעריף גבוה וזה יעלה לכם יותר מזומנים. מפתחים בארגון עם שנים בתחום צריך להודיע לכם על הצעת עלות לאחר מפגש קצר יחסית. תמחור של לפתח את היישומון לעסק צריך להתקבל אצלכם בהנחה שהיישומון אכן נותן מענה לבעיה עסקית אמיתית.

לפתח יישומון שמתאים למערכות שונות (כגון אנדרואיד, אייפון) ידרוש מבעל חברה לשלם כסף רב יותר?

בלי ללכת סחור-סחור: כמעט תמיד כן. במצב בו הכרחי עבורכם שהיישומון יתפקד בסוגים רבים של מכשירים, כמו אייפון וגלקסי, סביר להניח שהמעשה החכם יהיה להזמין יישומון WEB ולא לבקש שיכינו לכם נייטיב. השיטה הנ"ל זו הדרך הישירה ביותר כדי שהיישומון יתפקד במחשב, בסמארטפון, ואפילו במכשירי טאבלט; אבל רק במקרה שהיישומון נבנה ועוצב ע"י צוות מנוסה, כאמור. כאן תוכלו להשיג מידע בנושא השוני שקיים במכשירים השונים בקישורים הבאים:

כמה סך הכל הרווח, פחות או יותר, אם נשקיע באפליקציה עבור חברה קטנה?

לא פשוט לתת מענה לשאלה כזו בצורה חד משמעית, הדברים תלויים במה מטרת היישומון, מה הוא עושה. במקרה שמחירי הפיתוח של היישומון חוזרת לבעלים שלה בחצי שנה עד השנה שבאה מאז ההשקה, ההשקעה כדאית. גם פשוט נורא לחשב את היישומון, אם הוא מוריד את כמות השניות או הדקות שצריך לקנות משהו ב-15%, ואף לצמק שימוש לא יעיל בתכונות המוצר ב-11% לדוגמה. בבירורים על התשואה העתידית, חכם יהיה להתייחס בכובד ראש אל המספרים שמשפיעים על ,"הפסדי" החברה בצורה הן ישירה והן עקיפה, שהיישומון אמור בעיר תל אביב להמעיט.

כאשר היישומון עומד, באיזו צורה מומלץ למזמין היישומון להוציא אותה לאוויר העולם ולצרכנים עתיידים ונוכחיים?

הגישה הכי טובה להוצאת יישומון לשוק זה על-ידי דף ברשת. במקרה שהדיון הוא על יישומי נייטיב, אשר לקוחות יכולים להוריד אצל ארכיון היישומים הבלעדי (Google Play הוא דוגמה קלאסית), חובה לבחון בטעימה קלה את המילים הרלוונטיות במנועי חיפוש עוד בטרם שנשיק את היישומון לחנות. במקביל, אתם יכולים לספר לאנשים על היישומון החדש תוך שימוש ברשימת תפוצה, או להסתייע באלו שאחראים על המכירות בחברה. בהתאם לסוג היישומון, חובה לחשוב על אפשרות עריכת סרטון וידאו שיווקי ולפרסם אותם באתרכם, YouTube, Facebook וכו'.

כל איזו תקופת זמן יש לבעלי עסקים באיזור תל אביב לבצע רענון וחידוש של האפליקציה שלהם?

בהתאם להסברים הקודמים, תשובה נורמלית וקצרה נוכל לתת רק אם נבין את תכליתו של היישומון הזה. יצא ואספקת מידע עדכני זה תכליתו הראשית של היישומון, יהיה צורך בעדכונים שוטפים, הרי אם לא, מתייתרת העבודה על בנייה של יישומון כזה. יישומים שתכליתם שונה יש לחדש פחות או יותר כל 12 חודשים. על-מנת להתעדכן ולהיטמע היטב בהשינויים בתוך מערכות ההפעלה של המכשירים כמו iPhone וגלקסי,

שאלה: יישומון מתאימה לכל סוגי העסקים?

במצב בו החברה ממשיכה לנסות ולא מצליחה למצוא בעיה עסקית שהאפליקציה מכוונת לפתור עבורו, ישלהניח כרגע לרעיון של יישומון. אך לשוחח עם חברת פיתוח אפליקציות זו דרך מוכרת למצוא אתגר במוצר שלא ראינו קודם.

פואנטות שרצוי לבעלים הנבון להרהר בהם לפני שמגיעים אל עיצוב, פיתוח והשקה של יישומון

בעידן הטכנולוגי של היום ישנן אפשרויות אפליקציות אינטרנטיות שבעזרתן אפשר לעשות שיפור באופן רציני הרגלים שליליים שקיימים בחברה. דוגמה אחת היא הזמנות. למפיצים קטנים קיימות אפשרויות הזמנה בתוך האתר ששייך להם שהמון פעמים לא פועלות כלל בסמארטפון. זו הנקודה בה צריך להיכנס ההיישומון לסמארטפון – להעלות ברמה את האופציות לבצע רכישה זה אולי הגורם המשמעותי ביותר לפער אצל תאגידים. דרך-אגב זה ההסבר לכמות מטורפת של קונים באתר Amazon. האתר הפופולרי שינה את הדו-שיח של קהל הקונים איתו לדבר פשוט ומובן במיוחד. ל-"Amazon" זה מתאים? אז זה מתאים גם לחברה קטנה. הכנת יישומון לבעלי ארגונים בתל אביב- לקבלת ייעוץ עם צוות מפתחי אפליקציות, תיאום פגישה והצעה גמישה, שלחו לנו מסרון עכשיו. בנושא מובייל